Navigation:--Jak liczymy ROAS?

Jak liczymy ROAS?

Publikacja dostępna również w:

SlovenčinaEnglish

Docelowy ROAS może mieć bardzo istotne znaczenie w kierowaniu kampaniami PPC w Google Ads Jest to miara, która mówi nam czy dana kampania przynosi zysk czy stratę.

Celem tej strategii ustalania stawek jest maksymalizacja przychodów z reklam, ale również utrzymanie zamierzonego stosunku kosztów do zysku. W reklamach produktów każda konwersja może mieć inną wartość, więc określenie jednolitego CPA nie jest możliwe. Zaleca się zatem umieszczanie w jednej kampanii tylko produktów o tej samej marży, dzięki czemu utrzymamy taki sam stosunek kosztów do zysku dla wszystkich produktów w kampanii.

Podstawowy wzór ROAS to: Przychody (całkowity dochód z reklam) / Koszt (łączne wydatki na reklamy) = ROAS

ROAS można obliczyć również jako procent: ROAS x 100 = ROAS%

******

Chcąc wyliczyć ROAS na podstawie marży brutto, formuła dla minimalnego ROAS to:     100 / marża = ROAS

Jeśli masz marżę w wysokości 20%, możesz wyliczyć ROAS w ten sposób: 100/20 = 5

W tym przypadku ROAS w% wynosi 500%

Jak widać, w przypadku marży 20%, ROAS wynosi 5. Każdy zainwestowany 1PLN powinien generować 5-krotny obrót. Jeśli generuje więcej jest to zysk, jeśli mniejszy – strata.

Docelowa strategia ROAS wymaga pomiaru konwersji w Ads i osiągnięcia co najmniej 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Najlepiej korzystać z tej strategii, gdy mamy dostępnych więcej danych – minimalnie 100 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Warunkiem jest niezmienianie ustawień kampanii, a kampania powinna mieć stałą wydajność przez ostatnie 30 dni.

smart-bidding-type-target-roas-calculation-formula

BlueWinston także umożliwia zastosowanie docelowego ROAS. W ustawieniach kampanii możemy zaznaczyć inteligentne ustalanie stawek z docelowym ROAS. Jeśli nie mamy wystarczającej liczby konwersji, powinniśmy poczekać aż kampania zwiększy swoją skuteczność. W przypadku kiedy nie możemy zastosować inteligentnego ustalania stawek z docelowym ROAS w Ads, możemy target CPA w BlueWinston. Wartość ta jest automatycznie obliczana na podstawie ceny każdego produktu.

Formuła minimalnego zalecanego ROAS to:     100 / marża = ROAS

Jeśli chcesz sie dowiedzieć więcej o automatycznym określaniu stawek, kliknij tutaj.

AUTOMATYZUJ KAMPANIE PRODUKTOWE DLA GOOGLE SEARCH, TERAZ.
By |2019-02-11T09:27:48+00:00Luty 11th, 2019|Categories: Google Ads|Tags: |0 Comments
BlueWinston.com to narzędzie do budowy i optymalizacji kampanii osobne w oparciu o feed produktowy w wyszukiwarce Google. Jest to alternatywa, ale też tzw. "must be” do klasycznych reklam Google Shopping. Kampanie produktowe utworzone z data feed e-sklepu stanowią ponad 40% udziału na rocznym % CTR i wyświetleń w wyszukiwarce Google, które doprowadziły do udanej transakcji. Unikalna technologia i innowacyjne podejście do tworzenia słów kluczowych i reklam dla każdego produktu, grupy produktów i kategorii w e-sklepie sprawiają, że narzędzie jest numerem jeden na światowym rynku. Dziś BlueWinston jest używany przez setki klientów w ponad 50 krajach na całym świecie (sprawdź opinie od użytkowników i specjalistów PPC). Dzięki BlueWinston.com nie tylko zautomatyzujesz tworzenie reklam swoich produktów, ale także zautomatyzujesz ich optymalizację i zarządzanie za pomocą zestawu automatycznych reguł i skryptów licytacji stosowanych w niewiarygodnie krótkim czasie — co sześć godzin!
  • zwiększ sprzedaż do + 60%
  • zwiększ ROAS do + 1500%
  • zmniejsz CoS o -40%
  • stwórz reklamy dla wszystkich swoich produktów
  • zautomatyzuj tworzenie i zarządzanie

Leave A Comment

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności Google i Warunki korzystania z usługi.